Niedoskonałe zdjęcia

Nic dziwnego, że tak wiele zdjęć wydaje się nam „niedoskonałymi”, rozczarowuje, nie wywiera żadnego wrażenia i wręcz nudzi… Aby wyrównać braki właściwe medium fotograficznemu, te cechy obiektu, których nie można oddać bezpośrednio, wyrażają fotografowie w formie symbolicznej. Tak na przykład możliwe jest bezpośrednie oddanie barw, ale już nie ruchu. Ostry obraz jadącego samochodu niczym się nie różni od takiegoż wizerunku stojącego pojazdu-na zdjęciu takim brak wrażenia ruchu, może najważniejszej cechy obiektu tego rodzaju – co stanowi dobry przykład „kłamstwa popełnianego przez aparat”… Zresztą w tym przypadku nie wszystko jeszcze jest stracone, bo ruch można zaznaczyć w formie symbolicznej, mianowicie naświetlając zdjęcie przez czas nieco dłuższy od czasu umożliwiającego ostre odwzorowanie ruchomego obiektu. Trzeba przedstawić samochód trochę nieostro, akurat na tyle, żeby można było odgadnąć jego ruch. To rozmazanie konturów stanowi jeden z fotograficznych symboli ruchu. Głębia należy również do tych cech motywu, których nie można oddać bezpośrednio na płaszczyźnie zdjęcia. Jednak biegły w swej sztuce fotograf potrafi wyczarować na zdjęciu iluzję głębi za pomocą „perspektywy”-linii pozornie zbieżnych, a w rzeczywistości równoległych, skrótów, pomniejszeń, przysłaniania jednych przedmiotów przez drugie, świateł i cieni oraz innych „symboli głębi”.

Comments are closed.

Fotografia zdjecia krajobrazow czym jest barwa jasnosc jasnosc we wnetrzach naturalnosc o 2 lista rozrywkowa cechy niefotogenicznosci nieporzadek i chaos nieprawidlowe swiatlo falszerstwo jak widziec fotograficznie rzeczywistosc o 3 lista rozrywkowa o 2 jak ksztaltowac obraz fotograficzny jak korzystac z energii elektrycznej przerwanie obwodu barwa przezroczy jak eksponowac przy swietle sztucznym o 4 lista rozrywkowa o 3 lampa blyskowa swiatlo decyduje o nastroju obrazu swiatlo wplywa na efekt swiatlocienia funkcja cienia cien jako forma o 5 lista rozrywkowa o 4 przerysowanie perspektywiczne obiektu papiery barwne wywolywanie swiatlo lampy przebieg pracy o 6 lista rozrywkowa o 5 praktyka powiekszania jak przechowywac chemikalia wywolywacze jak przygotowywac roztwory etykiety o 7 lista rozrywkowa o 6 woda do roztworow temperatura kapieli stezenie roztworow widzenie fotograficzne widzenie oka o 8 lista rozrywkowa o 7 reakcja oka czego nie widzi oko lustrzanki cechy fotogenicznosci pojecie cech fotogenicznosci o 9 lista rozrywkowa o 8 niedoskonale zdjecia niepewnosc poczatkujacego pojecie symbolu fotograficznego potrzeba sterowania podejscie do obiektu o 10 lista rozrywkowa o 9 ujecie cele ujec kierunek swiatla kontrast oswietlenia o 11 lista rozrywkowa o 10 sztuczne swiatlo swiatlo bezposrednie aureola i rozswietlenie nasadki zmiekczajace swiatlo odbite i przefiltrowane o 12 lista rozrywkowa o 11 stosowanie swiatla odbitego swiatlo dzienne zabarwione swiatlo niebieskie swiatlo swiatlo sztuczne o 13 lista rozrywkowa o 12 instrumenty astronomiczne lunety aparaty lunety i teleskopy pola gwiezdne o 14 lista rozrywkowa o 13 mglawice slonce i planety kontrast fazowy zywe preparaty mikroskopia interferencyjna o 15 lista rozrywkowa o 14 mikroskopia elektronowa skanowanie synchronizacja fotografia ultraszybka oswietlenie blyskowe o 16 lista rozrywkowa o 15 zrodla swiatla krotkie blyski szybkie fotografie urzadzenia synchronizujace materialy zdjeciowe lista rozrywkowa o 16