Przerysowanie perspektywiczne obiektu

Każdy fotograf, który nie robi dalszych postępów mimo swych wysokich umiejętności technicznych, każde zdjęcie, które nie zadowala, ponieważ nie wyraża tego, czego doznawał fotografujący w obliczu swego motywu, każde przerysowanie perspektywiczne obiektu, szkaradne cienie, przejaskrawione światła itd. – wszystko to stanowi dowód, że autor takich niefortunnych zdjęć po prostu nie umie „widzieć fotograficznie”. Większość fotografujących kryje się za szańcem dziecinnej wiary w stare porzekadło: „aparat nie kłamie”. Ale jeśli aparat nie może kłamać, to jak może odwzorować coś, czego fotografujący nie widział, gdy wykonywał zdjęcie, albo-z drugiej strony – dlaczego nie odwzorował czegoś, co fotografujący podobno widział? Dlaczego zdjęcie nie przedstawia motywu w taki sposób, w jaki go pamięta fotografujący i w jaki chciał go zachować na zdjęciu? Jakkolwiek, w dosłownym sensie, aparat rzeczywiście nie kłamie (jako że niewolniczo rejestruje wszystko, co znajdzie się w polu widzenia), to jednak wiadomo, że zdjęcie często nie przekazuje bynajmniej takiego wrażenia, jakie chciał na nim utrwalić fotografujący. Ale zazwyczaj nie jest to winą aparatu, lecz fotografującego, który właśnie nie potrafił „widzieć fotograficznie”. W rzeczywistości zawiodły go własne oczy. To on wziął ich kłamstwo za dobrą monetę, nie aparat. Oto przykład. Fotografujący patrzy w celownik swej wiernej lustrzanki.

Comments are closed.

Fotografia zdjecia krajobrazow czym jest barwa jasnosc jasnosc we wnetrzach naturalnosc o 2 lista rozrywkowa cechy niefotogenicznosci nieporzadek i chaos nieprawidlowe swiatlo falszerstwo jak widziec fotograficznie rzeczywistosc o 3 lista rozrywkowa o 2 jak ksztaltowac obraz fotograficzny jak korzystac z energii elektrycznej przerwanie obwodu barwa przezroczy jak eksponowac przy swietle sztucznym o 4 lista rozrywkowa o 3 lampa blyskowa swiatlo decyduje o nastroju obrazu swiatlo wplywa na efekt swiatlocienia funkcja cienia cien jako forma o 5 lista rozrywkowa o 4 przerysowanie perspektywiczne obiektu papiery barwne wywolywanie swiatlo lampy przebieg pracy o 6 lista rozrywkowa o 5 praktyka powiekszania jak przechowywac chemikalia wywolywacze jak przygotowywac roztwory etykiety o 7 lista rozrywkowa o 6 woda do roztworow temperatura kapieli stezenie roztworow widzenie fotograficzne widzenie oka o 8 lista rozrywkowa o 7 reakcja oka czego nie widzi oko lustrzanki cechy fotogenicznosci pojecie cech fotogenicznosci o 9 lista rozrywkowa o 8 niedoskonale zdjecia niepewnosc poczatkujacego pojecie symbolu fotograficznego potrzeba sterowania podejscie do obiektu o 10 lista rozrywkowa o 9 ujecie cele ujec kierunek swiatla kontrast oswietlenia o 11 lista rozrywkowa o 10 sztuczne swiatlo swiatlo bezposrednie aureola i rozswietlenie nasadki zmiekczajace swiatlo odbite i przefiltrowane o 12 lista rozrywkowa o 11 stosowanie swiatla odbitego swiatlo dzienne zabarwione swiatlo niebieskie swiatlo swiatlo sztuczne o 13 lista rozrywkowa o 12 instrumenty astronomiczne lunety aparaty lunety i teleskopy pola gwiezdne o 14 lista rozrywkowa o 13 mglawice slonce i planety kontrast fazowy zywe preparaty mikroskopia interferencyjna o 15 lista rozrywkowa o 14 mikroskopia elektronowa skanowanie synchronizacja fotografia ultraszybka oswietlenie blyskowe o 16 lista rozrywkowa o 15 zrodla swiatla krotkie blyski szybkie fotografie urzadzenia synchronizujace materialy zdjeciowe lista rozrywkowa o 16