Światło decyduje o nastroju obrazu

4Nastrój krajobrazu zmienia się z porą dnia i warunkami atmosferycznymi. Czasem rozpościera się on przed aparatem, nieciekawy i monotonny w południowym słońcu, drzemie pod zachmurzonym niebem albo budzi się do życia w eksplozji barw zachodu słońca. Przytłumione, niekontrastowe oświetlenie daje zupełnie inne odczucia niż jasne światło słoneczne. Także ciepłe światło poranka przekazuj e inny nastrój niż chłodne odcienie zmierzchu. Te różnice nastrojów wynikają z odmienności natężenia i barwy światła. Większość fotografów instynktownie zdaje sobie z tego sprawę i koniecznym”, lecz stanowią elementy kompozycyjne, nadające zdjęciom tego typu szczególną siłę oddziaływania i im tylko właściwy charakter. Niestosowność tego rodzaju odwzorowania w odniesieniu do pewnych celów i obiektów nie obniża wartości światła tylnego jako efektywnego środka do wyrażania nastrojów. W przypadkach, gdy zależy nam jednak na szczegółowym rysunku cieni, lepiej zrezygnować z tylnego oświetlenia. Tak na przykład przy portretowaniu światło tylne stosuje się zwykle tylko jako oświetlenie pomocnicze, do podkreślenia połysku i miejsc szczególnie jasnych (tzw. „blików”). Natomiast w fotografii krajobrazowej światło tylne jest niezastąpione, jeśli chodzi o wywołanie interesujących efektów, zwłaszcza gdy motyw obejmuje taflę wody lub wyraziste w rysunku niebo.

Comments are closed.

Fotografia zdjecia krajobrazow czym jest barwa jasnosc jasnosc we wnetrzach naturalnosc o 2 lista rozrywkowa cechy niefotogenicznosci nieporzadek i chaos nieprawidlowe swiatlo falszerstwo jak widziec fotograficznie rzeczywistosc o 3 lista rozrywkowa o 2 jak ksztaltowac obraz fotograficzny jak korzystac z energii elektrycznej przerwanie obwodu barwa przezroczy jak eksponowac przy swietle sztucznym o 4 lista rozrywkowa o 3 lampa blyskowa swiatlo decyduje o nastroju obrazu swiatlo wplywa na efekt swiatlocienia funkcja cienia cien jako forma o 5 lista rozrywkowa o 4 przerysowanie perspektywiczne obiektu papiery barwne wywolywanie swiatlo lampy przebieg pracy o 6 lista rozrywkowa o 5 praktyka powiekszania jak przechowywac chemikalia wywolywacze jak przygotowywac roztwory etykiety o 7 lista rozrywkowa o 6 woda do roztworow temperatura kapieli stezenie roztworow widzenie fotograficzne widzenie oka o 8 lista rozrywkowa o 7 reakcja oka czego nie widzi oko lustrzanki cechy fotogenicznosci pojecie cech fotogenicznosci o 9 lista rozrywkowa o 8 niedoskonale zdjecia niepewnosc poczatkujacego pojecie symbolu fotograficznego potrzeba sterowania podejscie do obiektu o 10 lista rozrywkowa o 9 ujecie cele ujec kierunek swiatla kontrast oswietlenia o 11 lista rozrywkowa o 10 sztuczne swiatlo swiatlo bezposrednie aureola i rozswietlenie nasadki zmiekczajace swiatlo odbite i przefiltrowane o 12 lista rozrywkowa o 11 stosowanie swiatla odbitego swiatlo dzienne zabarwione swiatlo niebieskie swiatlo swiatlo sztuczne o 13 lista rozrywkowa o 12 instrumenty astronomiczne lunety aparaty lunety i teleskopy pola gwiezdne o 14 lista rozrywkowa o 13 mglawice slonce i planety kontrast fazowy zywe preparaty mikroskopia interferencyjna o 15 lista rozrywkowa o 14 mikroskopia elektronowa skanowanie synchronizacja fotografia ultraszybka oswietlenie blyskowe o 16 lista rozrywkowa o 15 zrodla swiatla krotkie blyski szybkie fotografie urzadzenia synchronizujace materialy zdjeciowe lista rozrywkowa o 16